söndag 25 oktober 2009

No rest for the wicked

Puh, söndag och jag är helt slut. Tanken var att helgen skulle bli lugn med massa vila. Jo, tjena! Fredagen spenderade vi på Ikea, ett nytt skrivbord och två stolar fick följa med hem. Väl hemma började monteringen, lättare sagt än gjort.. Båda stolarna var felkonstruerade, hålen där hjulen ska passa in skulle vara 10 mm i diameter.. Var ju bara det att ett hål på varje stol var mindre än så, 89 mm.. Så Byggare Bob, aka Johan fick försöka lösa det. Vilket han såklart gjorde. ♥
Byggandet resulterade i en trött rygg hos mig, och inte blev det bättre.. Istället för att vila hela lördagen så städade jag rätt rejält. Inte bra alls kan jag säga..

Oh well, sista dagen av helgen får jag banne mig se till att vila lite. Måste verkligen lära mig att ta det lugnt, min kropp visade tydligt att varken den eller Räkan uppskattar stress och tunga arbetsmoment.. Så nu måste jag verkligen lyssna på min kropp och Johans tjat, annars kan det nog sluta illa. Och det vill vi ju verkligen inte!

Inga kommentarer: