torsdag 7 januari 2010

Magen i v. 27


Magen i v. 27 (26+0)

Jag är rent ut sagt förundrad över vad som händer med min kropp. För bara någon månad sen var magen en liten degklump, man kunde se att jag var gravid med lite välvilja kanske. Nu finns det ingen chans i världen att någon kan missta sig. 97 dagar kvar till beräknad förlossning - tiden bara rasar iväg. Kommer vi hinna klart med allt? Kommer hallen vara ommålad, kommer vi ha allt på plats? (klart vi kommer, men nu känns det verkligen att det närmar sig med stormsteg)

Läkarbesöket gick bra - tappen var fortfarande hyfsat opåverkad. Öppet för fingertoppen precis som sist, så ingen förändring alltså. Väldigt skönt att höra i alla fall, nu vet vi ju att även om sammandragningarna nu gör ont från och till så händer inget. Tack för det! ♥
Fortsatt sjukskrivning på 50% till den 12 februari, och från den 13 feb ska jag förhoppningsvis få gå på havandeskapspenning. Skönt med ett orosmoment mindre i alla fall, nu behöver jag inte oroa mig för hur det ska gå med jobbet osv - jag jobbar precis så mycket som jag orkar och får mer tid emellan passen för att återhämta mig.

Inga kommentarer: