söndag 16 augusti 2009

Av längtan till dig

Jag trodde aldrig jag skulle börja blogga igen. Än mindre blogga om livet i allmänhet och min graviditet i synnerhet.
Jag tror det känns ganska bra, någonstans där inne finns väl min längtan efter mina "15 minuter". Syns jag finns jag, eller hur var det? ;)


Idag är jag i vecka 7, v.6+3 för att vara helt exakt. Räkan är ca. 9 mm lång och hjärtat har börjat picka på där inne. Helt ofattbart! Ett litet liv redan nu. ♥ Just nu vill jag bara att tiden ska rinna iväg så vi får april nu, men jag misstänker att allt kommer ta en evighet.
På torsdag är det i alla fall dags för inskrivning hos barnmorskan - första milstolpen avklarad.

Nu ska jag fortsätta njuta av min iskalla cola och sedan slumra sött på soffan. Är man gravid så är det helt okej att somna före 21, för det har min älsklings-J sagt. ;)


Inga kommentarer: