torsdag 20 augusti 2009

Ny vecka

Idag går jag in i en ny vecka, v. 8 den här gången. En vecka mindre tills risken för missfall minskar. Just nu räknar jag dagar, oron finns ständigt där och det börjar bli lite jobbigt. Samtidigt vet jag att det inte finns något jag kan göra - jag ser det som ganska självklart att hålla sig borta från saker som kan vara skadligt som tex. alkohol, cigaretter, viss mat osv.

v. 8 (7+0)

Magen är bara en fettklump precis som innan, men jag vet ju att förr eller senare så kommer det, det gäller bara att hålla ut. Helst vill man ju ha en behändig liten kula direkt så hela världen kan se att man är gravid.
Tycker de värsta symptomen minskat lite nu, brösten ömmar inte lika mycket som då jag plussade. Illamåendet kommer ibland, dock sväller magen upp enormt mycket under eftermiddagen och kvällen - precis som innan alltså.

Idag har vi inskrivningssamtal hos barnmorskan! Väldigt spännande, har tusentals frågor känns det som. Förhoppningsvis får vi svar på några av frågorna och kanske stillas oron lite.

Inga kommentarer: