torsdag 17 december 2009

Läkarbesöket avklarat

Idag har jag nog träffat på den mest trevliga läkaren någonsin. Helt galet så trevlig hon var!
Tappen är fortfarande opåverkad, dock kunde hon få in lite, lite av fingertoppen men eftersom tappen fortfarande är hård sa hon att det inte vara något att oroa sig för.
Mediciner var bara att glömma, det var tydligen på tok för tidigt för att behöva ta Bricanyl, och framför allt ska det inte behöva tas så regelbundet som jag skulle behöva.
Så nu är det alltså sjukskrivning som gäller - 50% fram till den 3 januari 2010. Känns så oerhört skönt, nu kommer jag kunna jobba men ändå ta det lugnt. På måndag ska jag träffa min chef och knåpa ihop ett schema.

Förhoppningsvis kommer jag kunna återgå till att jobba som vanligt i januari, men kan jag inte det så får vi ta tag i det då. Barnmorskan är ju bara ett telefonsamtal bort, så att få en ny läkartid borde inte vara så svårt. Men nu satsar vi så klart på att jag ska kunna leva så normalt som möjligt! ♥

Inga kommentarer: