torsdag 18 mars 2010

BM-besök v. 35+0

Förra veckan var jag lite väl lat med uppdateringarna, och vi hann faktiskt med ett besök hos vår underbara barnmorska då.

Värden för v. 35+0
Vikt: +11,1 kg totalt
HB: 124
Glukos: 6
Blodtryck: 130/70
SF-mått: 33 cm (nu börjar kurvan plana ut lite, skönt!)
Hjärtslag/minut: 140 ♥
Huvud: Ruckbart (tror jag, kan varit fixerat också.. Hen låg i alla fall ännu längre ner i bäckenet)

Fick lämna ett urinprov som skulle iväg på odling också, hade +3 på vita blodkroppar i urinen. Dock när jag väl lämnade provet i måndags så tog jag en sticka själv och då såg allt helt normalt ut, så vi får helt enkelt vänta och se vad odlingen säger. Kan ju ha varit nåt tillfälligt knas, för jag fick kämpa för att klämma ut några droppar till den första stickan som togs på torsdagen.

Nästa besök är om exakt en vecka, 37+0 då. Då skulle vi sammanfatta graviditeten, gå igenom vårt förlossningsbrev och lite sånt.

Inga kommentarer: