måndag 1 mars 2010

Vilken helg!

Har verkligen haft fullt upp större delen av helgen.. Mycket trevligt såklart, men jag är nog lite väl trött fortfarande. ;)

Fredagen började med en oerhört mysig frukost med Fanny på Nya Kondis, mycket prat och skratt blev det. Tog även en snabbvända på stan innan vi skiljdes åt. Hem för att vila en snabbis och sen bar det av mot Västerås. Sprang runt på stan en stund, Ikea och sedan Media Markt. Tror vi kom hem strax innan 20, både jag och Johan slängde oss ner i soffan och orkade sedan ingenting mer än att kika film.

Lördagen var lite lugnare, men ändå fullt upp. Köpte sjukt billiga tulpaner (vårkänslor, ja tack!) och besökte Johans föräldrar. J åkte längdskidor och jag var kvar inne i värmen med hundarna och massa tidningar, det var den aktivitetsnivån jag orkade med den dagen haha. Stressade hem för att göra oss klara inför kvällens fest - en vän fyllde 25 i onsdags och det måste ju firas. Mycket trevlig lördagkväll som spenderades med mängder av vänner, skrattade så mycket att jag fick kramp i magen ett par gången.

Även om inte lördagen blev supersen så var både jag och J helt döda igår. Vi låg mest i soffan, kikade på filmer och sov. Antagligen så behövde vi det båda två, för vi har sovit som grisar under natten med.
Idag blir det nog inte många knop gjorda, ska försöka plocka lite ordning i ett par skåp och lådor i sovrummet, och ev. göra klart i badrummet så det bara är att lägga fram skötbädden sen.
Insåg precis att det verkligen inte är långt kvar nu, det är ju redan mars!!!
Insåg även att förlossningen närmar sig med stormsteg - jag är inte helt säker men ev. så kan lite av slemproppen släppt nu under morgonen... Jag vet att det inte är ett tecken på att förlossningen kommer starta, men det känns ändå lite läskigt. Får se om det kommer något mer under dagen eller om det helt enkelt var något annat läskigt som kom ut haha.

Inga kommentarer: