fredag 5 mars 2010

Magen i v. 35

Vecka 35 (34+0)

Jag förstår inte vad älsklings-Räkan håller på med där inne. Förra veckan var magen lite toppig - nu har den trillat ner ett hack igen. Hen har även bytt sida, från att ha legat på vänster sida så ligger hen nu på höger. Förhoppningsvis vrider hen sig snart tillbaka, och gör hen inte det så är det väl så det ska vara.
Tankar kring förlossningen och livet efter kommer allt oftare, det är rätt svårt att ignorera då den stora dagen närmar sig med stormsteg. Alldeles snart är två verkligen tre, alldeles snart är vi föräldrar. Det känns nästan överväldigande att tänka på, lite läskigt. Igår fick jag en mindre panikattack när jag insåg att livet som jag känner det snart är slut. Jag har alltid varit sådan som människa, jag vill planera och veta vad som komma skall. Här kan jag inte det, här får jag bita ihop och inse att det kommer ordna sig oavsett vad. Förmodligen rätt bra för någon som mig, då kanske jag lär mig att släppa lite på mitt planeringsbehov.

Imorgon ska vi äntligen hämta hem vagnen - som vi längtat! Nästa vecka tänkte jag även ta tag i spjälsängen, och idag ska jag nog förbereda det mesta i badrummet. 40 dagar kvar till BF. ♥

Inga kommentarer: