onsdag 10 februari 2010

Man kan ju få en hjärnblödning för mindre...

Eftersom jag ansökt om havandeskapspenning och ska jobba min sista dag på fredag, utan att veta hur det blir efter helgen så har jag idag pratat med Försäkringskassan. Havandeskapsansökan var beviljad och det betyder att jag har ett orosmoment mindre. Skönt som tusan!
Dock hade de inte fått in några papper alls som rör min inkomst, årsarbetstid osv... Var bara att ringa upp lönekontoret och kolla vad som hänt. Det visar sig att hon som har hand om mina papper är hemma med VAB, men var mina papper är kan ingen svara på eftersom dom inte fanns på hennes kontor.

Jag går snart upp i atomer! Jag har skött allt till punkt och pricka, och ändå fungerar det inte.. Tack och lov så var damen som jag fick prata med på lön oerhört trevlig och hon skulle försöka ordna upp röran åt mig genom att ringa F-kassan och lämna mina uppgifter på det viset. Förhoppningsvis går det, annars blir det riktigt snålt den här månaden...
Känner mig riktigt ledsen och orolig trots att jag faktiskt fått ett positivt besked idag också. Om bara mina papper om inkomstuppgifter också kommit in till F-kassan som de skulle så skulle ju allt vara frid och fröjd och jag skulle inte behöva oroa mig.

Förhoppningsvis ordnar sig allt under eftermiddagen, men säker kan man ju aldrig vara..

Inga kommentarer: