torsdag 22 april 2010

BM-besök v. 41+0

Värden för v. 41+0
Vikt: +11 kg (tappat 1,5 kg)
Blodtryck: Sa inget annat än att det var bra som vanligt
SF-mått: 38 cm, äntligen står det still!
Hjärtslag/minut: 130-140 ♥
Huvud: Fixerat

Rätt snabbt besök idag, allt såg ut precis som det skulle. Huvudet fixerat igen, SF-måttet står äntligen stilla och hjärtat slog på som det skulle. Fick ingen hinnsvepning, BM ville inte ens känna efter om det börjat hända något. Så så gick det med det...

Har inget hänt innan tisdag så ska vi i alla fall ringa förlossningen och boka tid för ett övertidsbesök. Hoppas såklart att vi slipper det, men jag skulle inte bli ett dugg förvånad om vi både får ringa och besöka förlossningen för en bedömning. BM peppade mig dock och sa att jag måste våga tala om hur jag mår om vi får komma in på kontroll - hon verkade ta rätt allvarligt ändå på att jag mår som jag mår nu. Men med min bakgrund så kanske det inte är så konstigt, och jag är tacksam för det.
Nu håller vi tummarna för att Räkan kommer av sig själv på naturlig väg så snart som möjligt!

Inga kommentarer: